Jakie samochody kupujemy?

wahaczePrawda jest taka, że większość Polaków jest zmuszona do kupienia używanego auta.
Najczęściej budżet na samochód nie jest zbyt duży, bo mieści się w granicach 5 - 15 tysięcy.

W tej kwocie można kupić samochód w dobrym stanie, ale trzeba się nastawić na dość długie poszukiwania. Przede wszystkim - uważajmy na komisy.

Niestety, nie brakuje tam nieuczciwych sprzedawców.

Zdecydowanie lepiej poszukać samochodu od osoby prywatnej, zwłaszcza jeśli ta osoba ma auto od nowości.

Jednak takich okazji jest dość mało, a takie oferty mimo, że nie są najatrakcyjniejsze cenowo, szybko znikają.
Po prostu - takie auta szybko znajdują swoich nabywców. Lepiej jest unikać najpopularniejszych modeli, ponieważ trudniej (paradoksalnie) znaleźć egzemplarz w dobrym stanie, trudniej też negocjować cenę - bo i tak się sprzeda.

Lepiej postawić na inną, mniej popularną markę - będzie łatwiej zbić cenę, ponieważ takie samochody nie sprzedają się "na pniu". Uważajmy na auta bezwypadkowe, zwłaszcza sprowadzane z zagranicy.

To najczęściej największe oszustwo handlarzy.

Lepiej kupić samochód po drobnej stłuczce, niż rzekomo bezwypadkowy, a tak naprawdę po bardzo poważnej kolizji.

Takie auta mogą być groźne nie tylko dla naszego portfela (bardzo szybko samochód znajdzie się u mechanika), ale przede wszystkim dla nas.

Rodzaje silników

W zależności od rodzaju przetwarzanej energii: zasilane energią chemiczną lub atomową silnik cieplny silnik o spalaniu wewnętrznym nanosilnik tłokowy silnik spalinowy silnik odrzutowy silnik wielopaliwowy silnik jonowy silnik o spalaniu zewnętrznym maszyna parowa turbina parowa silnik Stirlinga silnik elektryczny silnik jonowy silnik hydrauliczny silnik pneumatyczny silnik wiatrowy ? wiatrak silnik wodny ? koło wodne, turbina wodna silnik napędzany anihilacją ? hipotetyczny silnik żywy ? człowiek, zwierzę ? nazwa aktualnie bardzo rzadko używana W zależności od ruchu elementu odbierającego energię: z ruchem posuwisto zwrotnym (silniki tłokowe) z ruchem obrotowym (silniki turbinowe, silniki Wankla) bez ruchomego elementu (silnik rakietowy, silnik liniowy). Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik

R4 jest najprostszym układem

wahacze
R4 ? oznaczenie rzędowego silnika spalinowego o czterech cylindrach ułożonych w jednym rzędzie.

Mogą one być ustawione zarówno w pionie, jak i pod kątem do podłoża.

R4 jest najprostszym układem o dobrym wyważeniu ? choć całkowite wyrównoważenie występuje jedynie dla sił pierwszego rzędu.

Z tego powodu jest często stosowany w samochodach klasy ekonomicznej.

Niemniej, w jednostkach mogą występować drgania, wprost proporcjonalne do wielkości silnika, a związane z siłami drugiego rzędu.
Z tego powodu, wraz ze wzrostem mocy przechodzi się do układów o większej liczbie cylindrów.
Kolejność zapłonów w poszczególnych cylindrach to 1-3-4-2 lub 1-2-4-31. Spis treści 1 Wykorzystanie 2 Przykłady silników R4 3 Bibliografia 4 Przypisy Wykorzystanie Większość współczesnych producentów samochodów osobowych ma w swojej ofercie modele z silnikami R4, jest to najpopularniejsze rozwiązanie używane w tego typu pojazdach, drugi w kolejności jest motor V62.
Przed końcem pierwszego dziesięciolecia XXI wieku, wraz z postępującym obniżaniem poziomu emisji spalin i zużycia paliwa stopniowe obniżane poziomu emisji spalin, udział 4-cylindrowych jednostek (zwłaszcza R4) na rynku samochodów klasy średniej w USA wzrósł z 30 do 47 %, zmalał w zamian udział mocniejszych jednostek V634. Układ R4 jest najpopularniejszy przy silnikach o pojemności do 2,4 dm?. Zwykle za granicę praktyczności wykorzystania silników R4 przyjmuje się pojemność 2,7 dm?.

Mimo to powstają jednostki większe, jak w Porsche 944, czy w Porsche 968 (oba 3,0 dm?), czy silnik Rolls Royce B40 o pojemności 2838 cm?. Również Ford A wyposażony był w duży (3,3 dm?) silnik w tym układzie. Koncern Toyota produkował silniki wysokoprężne w układzie R4 o pojemnościach nawet do 4,1 dm? (Toyota 15B-FTE).

Ten silnik znalazł się w modelu Mega Cruiser.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/R4_(silnik).

Widok do druku:

wahacze