Pozwala mu ono na przeprowadzanie napraw różnego rodzaju samochodów i innych pojazdów mechanicznych.
Będzie on posiadał uprawnienia polegające na sprawdzaniu stanu naprawionego przez samochodu i wykonaniu nim pierwszej jazdy po przeprowadzonej wcześniej naprawie.
Rozrusznik ? urządzenie do uruchamiania silnika spalinowego.
Pobór prądu w chwili uruchamiania silnika w samochodach osobowych wynosi 200-600 A.
W zależności od rodzaju pojazdu moc rozrusznika wynosi 0,4-10 kW. Aby rozrusznik spełniał swe zadania, musi pokonać opory, na które składają się: sprężanie czynnika roboczego w cylindrach, zasysanie mieszanki paliwowej (lub powietrza), tarcie tłoków o powierzchnie cylindrów, tarcie w łożyskach wału silnika, opory związane z pracą mechanizmów pomocniczych. Na czas rozruchu wirnik rozrusznika zostaje sprzęgnięty z kołem zamachowym silnika za pomocą przekładni zębatej.
Rozrusznik powinien zapewnić minimalną prędkość obrotową silnika, przy której może on rozpocząć samodzielną pracę.Prędkość rozruchowa silnika wynosi 40-100 obr/min w przypadku czterosuwowych silników z zapłonem iskrowym, a 100-200 obr/min w silnikach z zapłonem samoczynnym.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Rozrusznik_silnika_spalinowego
W roku 1472 Robert Valturio przedstawił opis maszyny wojennej do której napędu wykorzystywany był wiatr na tej samej zasadzie działania co w wiatrakach2..Również Leonardo da Vinci zajmował się pojazdami napędzanymi bez użycia siły koni3.
Zaprojektował zamknięty woź bojowy, który napędzany był siłą mięśni ośmiu osób znajdujących się w środku3.
Osoby te miały poruszać dźwignie znajdujące się we wnętrzu pojazdu i za pomocą przekładni korbowej napędzać koła jezdne.Każde koło miało być napędzane własnym mechanizmem, co można porównać do dzisiejszego mechanizmu różnicowego3.
W kilku projektach przez siebie stworzonych uwzględnił też napęd grawitacyjny, sprężynowy, jak również za pomocą pary wodnej3. Prototyp tego pojazdu stworzony został w Memmingen w roku 1447, a drugi rok później koło Pirny w Saksoni3.Do czasów dzisiejszych zachował się rysunek wykonany w roku 1558 przez Bertholda Holzschuhera.Wcześniej, bo w roku 1459, pojawiły się jeszcze dwa projekty maszyn napędzanych bez pomocy zwierząt.Jeden z nich zaprojektowany był przez cesarza Niemiec Maksymiliana.Przedstawiał pojazd w kształcie olbrzymiego koła o średnicy 6 metrów, na których osiach zamontowane były siedzenia dla pasażerów.
Koła połączone były obręczą, po której chodzący ludzie napędzały maszynę3.
W tym samym roku powstał też drugi projekt nieznanego autora. Przedstawiał drewniany bogato zdobiony pojazd.Napędzany był przez idących z boku ludzi za pośrednictwem drągów i przekładni zębatych oraz osoby idące z tyłu, które oprócz tego że napędzali pojazd to dodatkowo sterowali tylnymi kolami3.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Historia_motoryzacji