Opłaca się jeździć do pracy za granicą busem

liczną grupę pasażerów wybierających tego rodzaju usługi stanowią uczniowie czy studenci, wyjeżdżający do szkół. Z usług dotyczących przejazdu busami korzystają także osoby, które z różnych przyczyn wolą wybrać się do pracy innym

Dodane: 15-11-2016 10:36
Opłaca się jeździć do pracy za granicą busem

Kto korzysta z transportu busem?

W ostatnich latach transport busem stał się jednym z najpopularniejszych form przejazdu między miastami czy też między państwami. Bardzo liczną grupę pasażerów wybierających tego rodzaju usługi stanowią uczniowie czy studenci, wyjeżdżający do szkół. Z usług dotyczących przejazdu busami korzystają także osoby, które z różnych przyczyn wolą wybrać się do pracy innym środkiem transportu niż własny samochód, co może być związane na przykład ze sporymi korkami czy brakiem uprawnień do kierowania auta. Bardzo często z usług dotyczących przewozu busami korzystają również pracownicy wybierający się do pracy za granicę. Jest to jedna z liczniejszych grup pasażerów, gdyż tego rodzaju wyjazdy są organizowane niemal codziennie w różnych kierunkach Europy.


Przewóz osób busem

Chociaż możemy zauważyć w ostatnich latach nasilającą się emigrację zarobkową, to jednak i w Polsce często można na tym naprawdę zarobić. Świetnym pomysłem na biznes okazały się przewozy busami do takich krajów, jak Niemcy, Francja czy Hiszpania. Pracownicy udający się tam w celu znalezienia posady potrzebują przecież jakiejś formy transportu umożliwiającej im bezpieczną podróż. Jak się okazuje, transporty busami są jednymi z najbardziej opłacalnych form podróży takich osób, nie tylko dla pracowników udających się do pracy, ale także dla właścicieli firm transportowych. Przejazd busem jest o wiele tańszy bowiem niż na przykład podróż pociągiem, a z drugiej strony w związku z dużym zainteresowaniem może na tym zarobić także właściciel firmy transportowej.


Historia autobusów w Polsce

W Polsce pierwsze autobusy budowano w okresie międzywojennym w zakładach Ursus. Były to niewielkie pojazdy na podwoziu lekkiej ciężarówki, nienadające się do obsługi większych miejscowości. Ze względu na ograniczenia importowe, powstające wówczas firmy autobusowe zmuszone były sprowadzać z krajów zachodnich duże podwozia autobusowe (np. Leyland) i budować karoserie we własnym zakresie (powszechnie stosowano wówczas karoserie drewniane z blaszanym poszyciem).

Po 1945 produkcja autobusów władze postanowiły rozwinąć dwa duże zakłady w Jelczu i Sanoku. W Jelczu budowano autobusy miejskie i pojazdy na licencji zagranicznej (czechosłowacka Škoda 706, później francuski Berliet, opracowano także hybrydę francuskiego nadwozia z węgierskim podwoziem Ikarusa 260). Sanocka wytwórnia wyspecjalizowała się w midibusach (kolejne wersje autobusów San, później bardzo udany Autosan H9), przeznaczone na trasy dalekobieżne.

Największą polską marką autobusów jest Solaris Bus & Coach, fabryka produkująca nowoczesne autobusy podmiejskie, miejskie i turystyczne, powstała na bazie istniejącej wcześniej montowni firmy Neoplan.

W Polsce swoją działalność także prowadzi firma MAN Bus Sp. z o.o. ? spółka należąca do koncernu MAN, specjalizująca się w produkcji autobusów miejskich. Posiada dwa zakłady produkcyjne: finalny w Sadach w gminie Tarnowo Podgórne koło Poznania, oraz zakład produkujący szkielety stalowe autobusów, podwozia autobusowe i podzespoły do nich w Starachowicach.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus#Autobusy_w_Polsce



© 2019 http://w.kalisz.pl/