olej napędowy

producent myjni bezdotykowych
Paliwem spalanym w silniku wysokoprężnym jest zwykle olej napędowy lub (w przypadku wolnobieżnych silników wielkogabarytowych) mazut.
Istotną cechą paliw dla silników wysokoprężnych jest liczba cetanowa, która świadczy o zdolności do samozapłonu. Ponadto paliwo musi spełniać funkcje smarne w układzie wtrysku paliwa, przez co paliwa alternatywne do silników wysokoprężnych (np. zużyty lub świeży olej roślinny ? zob.

olej rzepakowy) do nowoczesnych systemów wtrysku nie nadają się, ponieważ istnieje możliwość zatarcia i zablokowania sadzami precyzyjnych otworków wtryskiwaczy.

Ponadto jego liczba cetanowa jest niska co jest istotną wadą (zwiększa się znacznie zwłoka zapłonu i silnik wchodzi w obszar dymienia).

Znacznie lepsze są estry olejów roślinnych (tzw.

biodiesel).
Zużycie tego paliwa jest wyższe o kilka procent, co wynika z mniejszej wartości opałowej niż oleju napędowego.
Warto wspomnieć, że pierwszy silnik wysokoprężny, zbudowany przez Rudolfa Diesla zasilany był olejem arachidowym.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_zap%C5%82onie_samoczynnym

Gdzie szukać rozwiązania problemów motoryzacyjnych?

producent myjni bezdotykowych Gdzie szukać rozwiązania naszych problemów z autem, motocyklem lub innym pojazdem? Doskonałą opcją dla osób, które pragną uzyskać pomoc nie wychodząc z własnego domu, jest skorzystanie z forum dla zmotoryzowanych.
Niejeden prawdziwy pasjonat motoryzacji z pewnością z przyjemnością rozwikła nawet najbardziej skomplikowany problem związany z naszym pojazdem.
Wielu z nich udziela naprawdę cennych wskazówek nawet dla kompletnego laika, dlatego taki sposób uzyskania pomocy jest naprawdę korzystny.
Co więcej, uzyskanie porady w związku z naszym problemem dotyczącym pojazdu jest możliwe niejednokrotnie zupełnie za darmo, co również bardzo często wpływa na to, że jest to jedna z chętniej wykorzystywanych przez potrzebujących pomocy w tej dziedzinie forma wsparcia.

Kąt obrotu wału korbowego

R5 ? (oznaczany także jako I5) ? silnik spalinowy wyposażony w pięć cylindrów ustawionych wzdłuż wału korbowego w jednym rzędzie.
Jest on kompromisem pomiędzy małymi jednostkami R4 a większymi R6 - dzięki niewiele większej długości niż R4 może być montowany poprzecznie z przodu pojazdu.
Stosuje się go stosunkowo rzadko, konfiguracji tej używają lub używali m.in: Alfa Romeo (Alfa Romeo 156, 166), Audi (Audi 90, 100, S2 Coupé), Ford Motor Company (Ford Focus ST/RS), Renault (Safrane Phase II), Volkswagen (VW Jetta), Fiat (Fiat Coupé), Honda (Acura TL), General Motors (Chevrolet Colorado), Volvo Car Corporation (Volvo 850, 940) czy też Mercedes-Benz (starsze jednostki wysokoprężne). Kąt obrotu wału korbowego wynosi 144°, kolejność zapłonu to 1-3-5-4-2.
Siły pierwszego i drugiego rzędu są dobrze wyrównoważone, silnik generuje jednak drgania które są minimalizowane poprzez zastosowanie pojedynczego wałka wyrównoważającego pracującego z prędkością obrotową silnika1.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/R5_(silnik).